FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
27-11-12 11:32  [Technika] Malowanie aerografem
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

Od jakiegoś czasu próbuję malować z różnym skutkiem aerografem. Kłopot polega na tym, że po chwili malowania aerograf pluje kropkami, bo jak się domyślam - zatyka się. Moje pytanie jest do wszystkich praktyków: Czy mieliście takie problemy i jak udało się je rozwiązać. Wg mnie są 3 możliwości:
1) kompresor
Ponieważ nie posiada butli co jakiś czas się wyłącza i obniża ciśnienie do zera. Zanim się nabije resztki farby osadzają się na końcówce dyszy aerografu. Plucie pojawia się jednak także w trakcie pracy ciągłej więc ta teoria jest najsłabsza...
2) aerograf
Zwyczajny model "no name" 0,2 mm, dwufunkcyjny. Nie jest to sprzęt markowy więc zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi w marnej jakości wykonania, choć w internecie spotkałem się z opiniami modelarzy, którzy taki sprzęt użytkują długo i bez problemu. Aerograf ma przy wylocie dyszy "skrzydełka" na których osadza się farba zatykając dyszę. Są aerografy, które ich nie mają - zakończone są krótką tuleją która ułatwia czyszczenie wylotu dyszy i mam wrażenie, że utrudnia zbieranie farby.
3) farba
Pactra. Rozcieńczam ją czasem za bardzo (wiadomo, ze karton tego nie lubi) a mimo to "plucie" sie pojawia. Czy malujecie Pactrą ? Może są lepsze farby do malowania aerografem ? Czy przyczyną może być kolor farby (różne kolory=różne grubości pigmentów) ?

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
27-11-12 11:39  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Mario 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Mam chyba taki sam aerograf, jak Twój, wedle opisu i powiem Ci, że malowanie pactrą wyglądało u mnie podobnie, dopóki nie odkryłem magicznego środka pod nazwą "Medium opóźniające do akryli" Do pełni szczęścia potrzebuję jeszcze trochę z tym popracować - na razie malowałem tylko jednym kolorem, ale wygląda to obiecująco.

--


 
27-11-12 14:50  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Pancho   

Obowiązkowo retarder do akryli i odkręć osłonę dyszy ( "skrzydełka"). Jeśli chcesz używać osłony to rozpiłuj odstępy między listkami pilnikiem i zaokrągl krawędzie

 
27-11-12 16:11  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
PiterATS 

Na Forum:
Relacje z galerią - 6
Galerie - 10
 

Pactra i wszystko wiadomo. To jeden z najgorszych akryli do aerografów.

 
27-11-12 17:18  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
stary 



Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 4
Galerie - 1


 - 2

Nie używałem niczego innego poza Pactrą i być może byłbym w pozytywnym szoku malując czym innym ale właśnie teraz jestem na etapie nauki malowania aero + Pactra i w zasadzie nic złego nie mogę o niej powiedzieć.
Pactra, oryginalny do niej rozcieńczalnik, żadnych opóźniaczy.
Dyszę przecieram wacikiem ze zmywaczem Wamodu. Robię to dosyć często. Problemów z "pluciem" nie mam, przynajmniej na razie. Końcówki dyszy nie używam. Można sobie spokojne dać radę bez niej. Ogólnie dopiero wgryzam się w temat i zdaję sobie sprawę że kluczową sprawą jest tutaj praktyka, ćwiczenie, eksperymentowanie i jeszcze raz praktyka.

--
Ukończone
HMCS AGASSIZ
Okręt WOP
Holownik portowy
KOMINTERN ciągnik gąsienicowy






 
27-11-12 17:43  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

Mario: o opóźniaczu do akryli to nawet nie słyszałem :) Boję się, jednak, że opóźnienie schnięcia wskazane dla aerografu będzie niewskazane dla modelu (zacieki).
Pancho; stary: dzięki za rady. Zrezygnuję z osłonki - zobaczymy co to da, a rozcieńczalnik Pactry nabędę swoją drogą, bo być może tu tkwi przyczyna (rozcieńczałem woda).

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
27-11-12 21:28  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Mario 

Na Forum:
Relacje w toku - 1
Relacje z galerią - 1
Galerie - 3


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Nie bój się zacieków, wypróbuj, koszt niewielki. To nie chodzi wszak o to, aby farba się rozlewała po modelu, ale aby nie zasychała częściowo tuż u wylotu dyszy.

--


 
27-11-12 23:00  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
tommy-79 



Na Forum:
Relacje z galerią - 1
Galerie - 5


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Witam, ja zacząłem używać areografu tydzień temu, więc doświadczenie zerowe nie licząc tego, że wcześniej malowałem kawałki tektury, aby się zapoznać z urządzeniem. Malowałem humbrolem, i po dłuższej chwili malowania zaczął mi pluć co jakiś czas kropkami czegoś bezbarwnego. Czy to może być woda z tego zaworu przy aerografie?

 
27-11-12 23:18  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Lepic 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
 

A ja tam nie widzę różnicy pomiędzy malowaniem pactrą,tamiyą,model masterem czy innymi wynalazkami,próbowałem wielu marek i rodzajów i najszybciej zasychała mi agama i tamiya. Wszystko zależy od rozcieńczalnika i strumienia powietrza (mam kompresor ze zbiornikiem 24 l. więc troszkę tym pomalować można) aerograf jakiś made in PRC :)
Początki zawsze są trudne ale najlepiej uczyć się na własnych błędach.
Karton jeśli jest dobrze zaimpregnowany potrafi wiele wytrzymać. Ja Heńka miejscami "zlałem" na grubo by potem poszaleć papierem i wyrównać fałdki (ot taka płynna szpachla z aerografu) :) ale mogę się nie znać...pozdrawiam

 
27-11-12 23:40  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Krystian 



Na Forum:
Relacje z galerią - 38
Galerie - 31


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 7


 - 3

Zaciek można zrobić zawsze wystarczy chwila nie uwagi ;-) Na początku malowałem pactrą i było ok teraz przeszedłem na vallejo i sobie chwale wydajność i dobre krycie. Do rozcieńczanie stosuję denaturat odbarwiony by nie miał wpływu na kolor mieszam farbę w zbiorniczku areografu dodaje 2-3 krople rendera mniej zimą więcej latem wiadomo temperatura. Karton nawet jeśli czasami gdzieś przesadziłem i zaczął się odkształcać to po wyschnięciu wracał do pierwotnego kształtu. Proponuję kaponowanie to zabezpieczy model przed zbyt łatwym wchłanianiem wilgoci. Ja kaponuję wycinankę zanim zacznę budowę ale spotkałem się z kaponowaniem modelu po sklejeniu przed malowaniem.
Co do plucia to zasadniczo można się go spodziewać zawsze na początku naciskasz spust i niespodzianka można tego uniknąć zaczynając "malowanie" obok modelu. Dwa za gęsta farba lub skrzywiona iglica trzy przy dłuższym malowaniu farba zbiera się na czubku areografu warto pamiętać by wyczyścić ją co jakiś czas. Jest jeszcze jeden powód plucia w trakcie malowanie w wężyku powoli skrapla się woda i wędruje sobie ona do wyjścia wraz z powietrzem a na końcu mamy areograf i mamy klops bo w jednej chwili idzie farba plus bonus wody z węża.
Wiadomo każdy ma swoje metody.
Pozdrawiam.

--
First comes smiles, then comes lies. Last is gunfire

ŁSM

 
28-11-12 10:35  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Ślimak 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3
 

Maluję aero już od jakiegoś czasu. Przeszedłem przez wszystkie rodzaje farb i mój ostateczny wybór padł na emalie Model Mastera. O chwili kiedy je używam skończyły się problemy z przedwczesnym zasychaniem farby, pluciem i innymi niespodziankami. Wystarczy je tylko odpowiednio rozcieńczyć. Do rozcieńczania używam rozcieńczalnika Wamodu, sporo go we flaszce, jest tani i naprawdę dobry. Rozcieńczenie farby + ciśnienie kompresora to kwestie nie rozłączne i niestety sprawa doświadczenia i eksperymentów. Dodam że aero mam te z niższej półki polskiej firmy , kompresor zresztą też. A modele ( co prawda plastiki ) można pomalować dokładnie i precyzyjnie.

--
A takie coś robię w realu ;)
MAJÓWKA Z ASG
http://www.youtube.com/watch?v=tM5sR8yGx6c

 
28-11-12 11:36  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

Ślimak, czy pisząc rozcieńczalnik masz na myśli "zmywacz do farb akrylowych", który znajduje się na stronie Wamodu ? Czy to jest tożsame ? Być może to pytanie jest durne, ale chcę się upewnić.
Dziękuję wszystkim za informacje. Bałem się że to wina mojego sprzętu (polsko-chińskiego), ale widzę, że wielu jedzie na tym samym i dają radę, a kłopot leży gdzie indziej. W wolnej chwili porobię testy z rozcieńczalnikiem a może przetestuję też Model Mastera.

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
28-11-12 18:29  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Ślimak 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 3
Galerie - 3
 

Nie, nie, " Boń cie Broże " Zmywacz jak sama nazwa wskazuje to po prostu zmywacz do farb akrylowych. Posiadam zresztą to ustrojstwo, nie wiem z czego to jest , ale genialnie usuwa wszystko i farby akrylowe i olejne. No i po malowaniu wspaniale czyści aerograf . Rozcieńczalni masz tutaj : http://www.mojehobby.pl/products/Rozcienczalnik-75ml..html

--
A takie coś robię w realu ;)
MAJÓWKA Z ASG
http://www.youtube.com/watch?v=tM5sR8yGx6c

 
28-11-12 19:19  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

Przyjąłem, że Model Masters są akrylami, a to farby olejne i stąd zamieszanie. Nie chcę wracać do farb olejnych (przed Pactrą malowałem Humbrolem). Wyczytałem, żeby pactrę rozcieńczać alkoholem i tego się będę trzymał..

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
28-11-12 19:48  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Pancho   

Model master (Testors) robi również akryle, seria 4xxx, bardzo dobre moim zdaniem. Te farby są również sprzedawane pod marką Italeri w opakowaniu a'la Vallejo :)

Post zmieniony (28-11-12 19:51)

 
28-11-12 23:08  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
AWOT   

Jeśli nie masz stabilnego ciśnienia na wyjściu ze sprężarki to nie da się dobrze malować. Warto zainwestować w zbiornik wyrównawczy (np stara gaśnica, czy nawet butelka PET) i w reduktor ciśnienia. Reduktor co prawda nie jest zbyt tani ale pozwala zaoszczędzić nerwów i dostosować ciśnienie do rożnych sposobów malowania.

--

AWOT

 
29-11-12 07:06  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
Norvik 
moderator




Na Forum:
Galerie - 25


 - 1

AWOT, dzięki za info. Widziałem na allegro kompresor ze zbiornikiem 3l. Sądzisz że to wystarczy, by kompresor nie ładował się co chwila ?

--
pozdrawiam

Norvik

-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru

 
29-11-12 21:50  Odp: [Pytanie] Malowanie aerografem
AWOT   

A nie lepiej zmontować sobie własną sprężarkę z agregatu od lodówki? Na koncie mam już osiem zbudowanych sprężarek w różnych wariantach od mini do maksi. To naprawdę nic trudnego a pracuje tak cicho, że zdarzało mi się malować model w środku nocy i nie uprzykrzałem życia sąsiadom.

Pozdrawiam

--

AWOT

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024