Norvik
moderator
Na Forum: Galerie - 25
- 1
|
Od jakiegoś czasu próbuję malować z różnym skutkiem aerografem. Kłopot polega na tym, że po chwili malowania aerograf pluje kropkami, bo jak się domyślam - zatyka się. Moje pytanie jest do wszystkich praktyków: Czy mieliście takie problemy i jak udało się je rozwiązać. Wg mnie są 3 możliwości:
1) kompresor
Ponieważ nie posiada butli co jakiś czas się wyłącza i obniża ciśnienie do zera. Zanim się nabije resztki farby osadzają się na końcówce dyszy aerografu. Plucie pojawia się jednak także w trakcie pracy ciągłej więc ta teoria jest najsłabsza...
2) aerograf
Zwyczajny model "no name" 0,2 mm, dwufunkcyjny. Nie jest to sprzęt markowy więc zastanawiam się czy przyczyna nie tkwi w marnej jakości wykonania, choć w internecie spotkałem się z opiniami modelarzy, którzy taki sprzęt użytkują długo i bez problemu. Aerograf ma przy wylocie dyszy "skrzydełka" na których osadza się farba zatykając dyszę. Są aerografy, które ich nie mają - zakończone są krótką tuleją która ułatwia czyszczenie wylotu dyszy i mam wrażenie, że utrudnia zbieranie farby.
3) farba
Pactra. Rozcieńczam ją czasem za bardzo (wiadomo, ze karton tego nie lubi) a mimo to "plucie" sie pojawia. Czy malujecie Pactrą ? Może są lepsze farby do malowania aerografem ? Czy przyczyną może być kolor farby (różne kolory=różne grubości pigmentów) ?
--
pozdrawiam
Norvik
-----------------------------------
Na warsztacie MIM-104B Patriot z Answeru
|