FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
13-11-21 17:01  [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Tej relacji miało nie być, bo dużo Idze nie tak, ale pomyślałem, że może pomoże to komuś zbudować ten model bez uczenia na własnych błędach.
Po pierwsze szkielet typu okrętowego nie sprawdza się pomysł z podklejaniem oklejek bryły kadłuba warstwą kartonu może jest i dobry, ale szkielet i tak nie trzyma wymiarów jest za niski. podłoga jest oznaczona jako podklejona 1 mm kartonu i spód szkieletu też co daje 2 mm, a już przy 1 mm nie daje się wkleić szkieletu do środka. Oczywiście przerabiam trochę szkielet, aby tradycyjnie wstawić ruchome drzwi i włazy i dlatego wygląda na mocno wymęczony, ale nie zmienia to wymiarów szkielety.







Przerobiłem też żaluzję chłodnicy, osadziłem ją głębiej i dodałem siatkę, wygląda to dużo lepiej, ale nie przemyślałem tego, że klapy żaluzji powinny być szersze i musiałem dodać jedną żeby wypełnić całą powierzchnię. I nie jest to zgodne z prawda historyczna.

--

Post zmieniony (15-09-22 14:52)

 
13-11-21 21:58  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Jaroslav 

Na Forum:
Relacje w toku - 8
Relacje z galerią - 3
Galerie - 10


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1
 

W standardzie może wiara mieć z tym problemy, ja jednak nie wyobrażam sobie w sprzęcie pancernym szkieletu typu "okrętowego" i chyba każdy, kto podchodzi do modelu w sposób merytoryczny pójdzie tą samą drogą tzn: O ile baza wymiarowa nie budzi zastrzeżeń, każdą płytę podklejamy do odp. grubości i kleimy tak, jak było w oryginale spawane ;)

--
GG 6801515

 
13-11-21 22:25  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Piterpanzer 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 9

Na fb jest fajna relacja z budowy tego modelu, ale z dorabianiem kompletnego wnętrza tego pojazdu.
Bajka dla oczu modelarza.

--
Pozdrawiam i zapraszam 1-25 SCALE ARMOR FORUM oraz akcesoria i modele pancerne
PITERPANZER

 
05-12-21 12:39  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Ciąg dalszy zmagań.
Wstawiłem szkielet do środka. Niestety tak jak pisałem szkielet nie trzyma wymiaru. Podłoga wyszła mi trochę niżej niż według części (cz. 43aL i 43aP) którymi podklejam wewnętrzne ścianki osłon ramy różnica wynosi około 1 mm. Mam nadzieję, że nie spowoduje to jakiś problemów z zawieszeniem. Wydaje mi się, że sama podłoga jest minimalnie za wąska, ponieważ nie zgadzają mi się kąty pochylenia płyt pancerza bocznego z tymi na przodzie i tyle. Następny kwiatek to otwór w przedniej płycie do wklejenia wizjera kierowcy jest on za niski o około 1,5 -2 mm. Jest to łatwe do skorygowania, ale miałem pomroczność jasną i zamiast powiększyć go do góry, aby zrównać daszek wizjera z płytą dachu to zrównałem go do dołu do mojego wstawionego wypełnienia szkieletu przez co znowu jego wygląd będzie jeszcze mniej zgodny historycznie. Dobra wiadomość jest taka, że w taki otwór kompletny wizjer wchodzi bez problemu.

Podmalowałem od spodu miejsca łączenia podłogi oklejek bryły i podklejek wewnętrznych, aby uniknąć prześwitujących białych szczelin. Niestety farbka rozmiękczyła trochę karton i w tych miejscach płaszczyzny wygięły się w banana i są podatniejsze na zagniatanie podczas dociskania. Udało mi się uniknąć "krowich żeber", ale są ślady. Mam nadzieję że na końcu nie będą tak widoczne.

Osłony pancerne resorów (cz. 57 i 59) nie zgadzają się kąty pochylenia i trzeba je przycinać według pochylenia ścianek pancerza. Dodatkowo nie bardzo wiedziałem do czego są zostawione białe powierzchnie na pancerzu pokazujące miejsce ich zamocowania. Po ich wklejeniu zostały by białe pola, więc zakleiłem je zapasem koloru. A jeżeli już o tym mowa: to jest to to co mi się podoba w tym modelu. Jest go sporo i łatwo go zaoszczędzić, bo części podklejane kolorem są rysowane z dużym naddatkiem




Zrobiłem również błotniki, niestety po przymiarce znowu nie zgadzają się kąty i wysokości otworów na razie ich nie wklejam bo muszę sprawdzić rozstaw osi i całe podwozie, aby zdecydować czy podcinać błotniki czy wstawiać sztukówki, aby pozasłaniać niechciane otwory. Na szczęście są one w większości zasłaniane skrzyniami i zapasowym kołem. Będę musiał jeszcze uwzględnić, aby ich powierzchnie górne były pod tym samym kątem, równolegle do podłoża, bo teraz każdy idzie w swoją stronę.



Na koniec prośba do tych lepiej obeznanych w linkowaniu. Ponieważ padł system do przenoszenia do starszych galerii przy profilu forumowicza. Chciałbym zrobić takie linki w moim podpisie. Widziałem to u kilku kolegów, ale nie wiem jak się za to zabrać.
Za jakiś czas kolejna odsłona, niestety z kolejnymi uwagami, bo już zabrałem się za ramę i są kolejne utrudnienia.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
06-12-21 16:34  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
StuGu 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 13
 

Grupa: GEKO

Czołem:-)
Aż dziw bierze, że jeszcze Cie choelra nie wzięła podczas walki z tymi babolami:-)
No ale cóż, każdy ma swoja granicę wytrzymałości. Mam nadzIeję, że nie pękniesz i budowę doprowadzisz do końca - oby - bo masz we mnie jak zwykle wiernego kibica:-)

Co do linków do swoich galerii/relacji, spróbuję Ci pomóc na przykłądzie tego wątku:-) Wydaje mi się, że połapanie się w tym jest bardzo proste:-)

W prawym górnym rogu forum mozna znaleźć podpowiedź.

W Twoim przypadku będzie to szło tak:

1. Kopiujesz link z paska adresu do realcji/galerii - http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=395194&t=395194&filtr=0&page=1 i wstawiasz go w nawias kwadratowy z po zwrocie "url=" - [ url=http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=395194&t=395194&filtr=0&page=1] - bez spacji po otwarciu nawiasu:-)
2. Wpisujesz za nim opis tego linka np: "Humber Mk.IV Answer"
3. Wstawiasz na końcu sekwencję [ /url] - również bez spacji.

Całość będzie wyglądała tak:

Humber Mk.IV Answer

--
StuGu

Relacja w toku - Charron-Nakaszidze / StuG Ausf. F

Relacja/galeria - ChTZ-16 / FAI-M / T-50 / T-37A Modelik / Pz.Inż. 130 / Ha-Go / T-37A Orlik / L6/40 / 7TP Dwuwieżowy

 
06-12-21 22:04  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Dziękuję za pomoc. Powoli opanowałem, to faktycznie nie jest takie trudne. Z czasem wstawię wszystkie odnośniki.
Model miał być odpoczynkiem od gąsienic, ale jak zacząłem dziergać bieżniki to to chyba nie będzie taki odpoczynek. Lepiej lub gorzej, ale go dokończę. Niestety jest jeszcze sporo rzeczy do poprawienia. Wiem, bo na próbę zrobiłem kilka skrzynek, zacząłem koła. Nie chciałbym, aby moja relacja była odbierana jako totalna krytyka tego modelu. Raczej jako ułatwienie dla innych modelarzy, bo model jest ciekawy i można wiele w nim poprawić jak się wie zawczasu co jest nie tak.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
26-12-21 00:06  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Niestety rama nie bardzo pasuje. Rozstaw podłożnic jest za duży o około 0,6-0,8 mm Może to nie dużo, ale na podłodze zostają bardzo widoczne białe pola. Co ciekawe niektóre rozpórki mają prawidłowy wymiar, a inne są za długie właśnie o ten niecały milimetr. Dodatkowe utrudnienie to te za mocno pochylone ścianki, końcówki ramy się nie mieszczą i trzeba wciskać je na siłę. Białe pole na wklejenie skrzyni rozdzielenia napędu jest za duże i musiałem zakleić je zapasem koloru. Pudło cz. 14 jest trochę za szerokie. Nie wiadomo dokładnie jak wkleić osłonę silnika od tyłu cz. 18, w każdej relacji jest jakoś inaczej wklejona. jest dziura na rurę wydechowa , ale nie ma tej rury.





Ruszyłem z kołami, bałem się ich, ale wydaje mi się, że tragedii nie ma. Zrobiłem sobie zestaw narzędzi pomocniczych do formowania i pomogło. Części w miarę pasują. W mojej sytuacji paski były za długie o około 1 mm, ale to przy tej wielkości kół to może być wynik cięcia po wewnętrznej stronie linii. Niestety tu standardu nie będzie. Nie rozumiem dlaczego koła są szare, a bieżnik czarny. Na szczęście mam blisko fachowca który pomoże mi je pomalować.





Resory kleją się dobrze, ale dlaczego są zielone? Tragedia jak z silnikiem i podwoziem, dlaczego zielone? Lepiej by wyglądały szare. Pudła również trzeba docinać, bo nie pasują do nachylenia płyt i osłon resorów. Z resztą wiele części jest ewidentnie ścieśnionych, aby zmieścić je na kartach i dlatego są bez zakładek i przez to bardzo wiotkie. Dorobiłem je samemu i dodałem paski na bryle, aby łatwiej je zamontować. Niestety ich kształty również nie do końca pasują do obrysów na bryle. Na szczęścicie są wypełnione kolorem i nie będzie tego tak bardzo widać






Na koniec kilka zdjęć już zmontowanej bryły. Dziury w błotnikach i pudle zakleiłem wklejkami a ramę zwęziłem. Ogólnie model ciągle mi się podoba, a dotychczasowe błędy udało się wyprostować. Chociaż nie wiem na ile na końcu wyjdzie z tego Humber.



Teraz czeka mnie montaż resorów, ale to dopiero po złożeniu mostów napędowych, bo boję się, że bez nich mocowania resorów bardzo szybko ulegną uszkodzeniu, są bardzo delikatne.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
26-12-21 10:02  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Problemów trochę jest, ale dajesz sobie z nimi radę i to co już wykonałeś wygląda świetnie.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 
01-01-22 22:21  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Kolejny element to mosty napędowe. Tu niestety mam również kilka uwag. Po pierwsze nie wiadomo jaką średnicę ma mieć rurka mieszcząca pół osie. Według oznaczeń na częściach część 27 lub 34 powinna być nawinięta na drut o średnicy 1 mm co daje bardzo cienką rurkę. Na obudowie mechanizmu różnicowego i wewnętrznej części bębnów jest 4 mm, ale średnica stożków łączących mechanizm różnicowy i obudowę półosiek to już tylko 3,5 mm. Co wybrać? Ja zdecydowałem się na te 3,5 mm czyli użyłem patyczka 2 mm i nawinąłem dwie warstwy kartonu. W efekcie pasowało do stożków, ale musiałem dokleić dodatkową warstwę na końcówkach, aby zakryć białe pola oraz pogrubić również w miejscy mocowania do resorów bo tam też była potrzebna większa średnica. Ogólnie nie wygląda to źle, ale czy jest to chociaż trochę podobne do oryginalnego mostu to nie wiem. Teraz wydaje mi się lepszym rozwiązaniem zrobienie rurki na te 4,0 - 4,5 mm i skrócenie stożków a przez to uzyskanie w nich większej średnicy końcówki. Z resztą te stożki też mają jakiś feler, bo po sklejeniu ich łączenie wychodzi jakoś po skosie. Mogłem coś naciągnąć w jednym, dwóch ale we wszystkich to raczej nie. Ostatnia rzecz to szerokość bębnów hamulcowych. Są zrobione na szerokość koła, a przecież felga ma wklejaną tarczę jakieś 2-3 mm do środka obręczy. Widziałem na jakiejś relacji, że po naklejeniu na taki bęben koła, wygląda to trochę jak założenie jednego koła na bliźniaka. zwęziłem i powinno być dobrze.



Mając bębny zdecydowałem się wkleić resory do ramy. Pasują całkiem dobrze. Nie ma w opracowaniu uchwytu do pozycjonowania mostu przedniej osi. Chyba miało być przyklejone tylko na cybanty, ale skoro na tyle jest takie coś to dorobiłem z resztek tez na przód. Nie doklejałem jeszcze mostów, bo muszę dorobić imitacje śrub oraz wały napędowe z krzyżakami. Wygląda nieźle, ale ten zielony kolor na podwoziu mnie dobija. Ciemne resory i inny kolor napędu bardzo by uatrakcyjnił ten monotonny model.



Wymęczyłem w końcu ruchome boczne drzwiczki, więc podoklejałem pudła po bokach i na górze, więc pojazd wygląda coraz okazalej.




--

Post zmieniony (10-01-22 23:04)

 
02-01-22 17:17  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Piterpanzer 



Na Forum:
Relacje w toku - 7
Galerie - 9


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 1


 - 9

Mimo utyskiwań bardzo dobrze ogląda się Twoją relację.
Jeśli brakuje Ci kolorów w podwoziu to co za problem pomalować wybrane elementy wg swojego uznania?
Jeśli boisz się, że stracisz koszerność to chociaż suchym pędzlem zrób przecierki na elementach aluminiowych, stalowych, a resory zapuść czarnym washem.

--
Pozdrawiam i zapraszam 1-25 SCALE ARMOR FORUM oraz akcesoria i modele pancerne
PITERPANZER

 
09-01-22 17:34  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Gotowe podwozie więc pora na podsumowanie.
Niestety zbyt wiele błędów opracowania i moich więc efekt nie jest porywający. To chyba mój pierwszy pojazd z podwoziem kołowym i zapłaciłem frycowe.



Udało się wszystko złożyć, ale jest to mocno wymęczony sukces. Głównym błędem jest kształt podłożnicy szkieletu i szerokość podłogi to rzutuje na kolejne przesunięcia części i ich niedopasowanie. Według mnie podłużnica powinna być podcięta od spodu od 0 na końcu do 1 mm na przodzie (narysowane na zdjęciu)a poszczególne wręgi dopasowaną wysokość. Przez ten milimetr nie pasuje wysokość podwozia przez co cały pojazd zadziera przód do góry. Nie można dobrze ustawić ramy i moje zawieszenie jest cofnięte do tyłu o około 1,5-2 mm widać to po błotnikach i amortyzatorze. Według mnie tylne uchwyty przednich resorów powinny być ustawione w miejscu uskoku na osłonach pancernych (ostatnie zdjęcie). A dokładnie koniec białego pola na ramie na krawędzi. Ja zrobiłem to po środku i to jest ta brakująca różnica. Mój błąd to to, że zrobiłem resory delikatnie wygięte, okazuje się, że powinny być płaskie przez co amortyzatory są za krótkie o około 4 mm. Z resztą ich sposób mocowania jest też bardzo mocno uproszczony.



Następstwem tego wysokiego zawieszenia jest bardzo duży kąt wałów napędowych, które są trochę za długie co łatwo skorygować, ale przeguby są za wiotkie i mają za długie uszy przez co wyglądają nienaturalnie i łatwo się odkształcają. Podkładki do mocowania cybantów na resorach mają trochę za mały rozstaw otworów względem grubości resorów, przez co przy montażu się rozrywają.



Przymierzyłem na sucho opony które czekają na malowanie i wygląda na to, że zaznaczony punkt mocowania koła zapasowego nie pasuje do środka koła. Widać też że przednie koła są za bardzo z tyłu, ale maja jeszcze trochę luzu. Podejrzewam też, że tylna oś powinna być dłuższa o około 1-2 mm, ponieważ koła są bardzo blisko osłon resorów, ale wszystko okaże się gdy będę mógł przymierzyć kompletne koła.



--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
10-01-22 08:14  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
pulpetto 

Na Forum:
Relacje z galerią - 20
Galerie - 24
 

Właśnie pokroiłem i zmontowałem szkielet tego paskuda. Potraktuję Twoja relację jako dodatkową "instrukcję obsługi" ;-)
Mimo problemów, które opisujesz fajnie Ci ten model wychodzi. Pozdrawiam

--
KMH Sokół Radom

 
10-01-22 23:11  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

To już nie mogę doczekać się twojej relacji, bo jestem ciekawy jak wyjdzie u ciebie. Mi bardzo podoba się ten kształt pojazdu i jest całkiem spory coś jakby 7TP. dobrze jest zaoszczędzić trochę zapasu koloru to można podorabiać nity a i na ewentualne poprawki wystarczy. Ale z jednej wycinanki powinno się dać skleić cały model. Trzymam kciuki.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
11-01-22 18:22  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Bardzo ładny i czysty standard tylko dziwnie wygląda to przesunięcie
przednich kół do tyłu pojazdu. Co prawda ze zdjęć pojazdu wynika, że koło rzeczywiście nie jest idealnie pośrodku nadkola ale w modelu to przesunięcie jest moim zdaniem nadmierne i zauważalne.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
11-01-22 21:09  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Też tak uważam. Niestety z powodu niedopasowanego szkieletu podłoga jest za nisko i rama nie wchodzi na odpowiednią głębokość, dodatkowo duży kąt płyt pancernych nie pozwala wcisnąć pomiędzy nie mocowania resorów. Spróbuję odciąć całe przednie zawieszenie i przekleić je do przodu, ale zyskam tylko 2-3 mm . Niby zawsze to lepiej niż nic. Dodatkowo jak popatrzyłem sobie na zdjęcia pojazdu to postanowiłem powiększyć ten wykusz kierowcy, bo powinien być on wyraźnie większy i zlikwiduję dzięki temu mojego babola z dopasowaniem tego elementu.
Przy okazji pytanie do znawców tematy, gdzie powinna być rura wydechowa? Na niektórych zdjęciach wystaje coś od spodu pojazdu, a w innych jakaś rura wystaje z tyłu. W opracowaniu jest wycięcie w pancerzu i płycie pancernej, ale nie ma samej rury. Opcje as dwie: otwór z tyłu to miejsce na rurę, albo na korbę do rozruchu silnika. Mam również wątpliwości co do mocowania koła zapasowego. Na większości zdjęć pojazdu jest ono montowane wnęką na bęben do zewnątrz , ale na modelach jest najczęściej odwrotnie. Ale znalazłem kilka wyjątków.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
11-01-22 22:08  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

https://www.net-maquettes.com/pl/pictures/humber-mk-iv-walk/
Od strony silnika na dole prawie pod żaluzjami jest tłumik a więc powinna być i rura wydechowa. Na zdjęciach kawałek tej rurki wychodzi przez otwór w płycie a jej wylot jest zamknięty klapką na zawiasie tak jak w amerykańskich ciężarówkach tyle, że tu jest poziomo a w ciężarówkach pionowo.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
11-01-22 22:53  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Dzięki. To na prawdę skarbnica wiedzy, ale na zdjęciu 86 jest widoczna rura o której ja mówiłem. Wychodząca z boku do dołu przepalona jak wydech tylko wychodzi jakby z przedziału bojowego dziwne może to jakiś odpływ.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
11-01-22 23:29  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Moim zdaniem to jest rura wydechowa (ta przepalona w dół). Na innych zdjęciach w necie (ale innej wersji) rura od tłumika szła w dół. Patrząc od tyłu była z lewej strony przy lewym tylnym kole. A sam tłumik jest rownoległy do żaluzji. Ale tam nie bylo takiej nisko schodzącej płyty jak w czwórce , która zasłania tłumik. Dlatego na pierwszy rzut ta rurka może wydawać się rurą wydechową inaczej poprowadzoną. Na zdjęciach jest czysta więc chyba to ta osmalona.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
06-02-22 19:30  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Jakiś czas temu moje koła wróciły do mnie pomalowane. Paweł zrobił wspaniałą robotę. Właśnie takie chciałem .W kolorze gumy, bez żadnych śladów zużycia. wkleiłem felgi i kółka imitujące ich krawędzie. Co powiedzieć, jako-tako pasują. różnice są minimalne niestety powstaje brzydka szpara na ich łączeniu, może gdybym zrobił minimalnie większe środki to by pasowało. Tylko kto to wiedział gdy zaczynałem je sklejać. Można było również wypuścić trochę paski wklejane do środka koła tak po 0,5 mm i wtedy te ranty by okładały się na nich. Zrobiłem również skrzynki na błotniki. Tu niestety musiałem wszystko rozcinać i sklejać z kawałków bo klapa nakładana na wierzch miała dokładnie taki sam wymiar jak pudło. I nie dała by się założyć. Dodatkowo boczki klapy są za niskie i po nałożeniu zostają białe nie zakryte pola. Kanistry też trochę pomniejszałem, bo na relacjach widziałem, że są za duże.





Co miałem zrobione, skleiłem w całość i wyszło coś takiego. Teraz wezmę urlop od Humbera i później wrócę do wieży. Przedni most przesunąłem trochę do przodu tak 3 mm. Więcej się nie dało. Mocowania resorów nie dały się przesunąć, więc przesunąłem most na resorach. Trochę to dziwnie wygląda, ale i tak lepiej niż wcześniej. O rozwiązani tego problemu trzeba pomyśleć już na etapie szkieletu, bo później już nie ma w czym rzeźbić. Po złożeniu wszystkich części wygląda tak:





Kilka zbliżeń na detale. Mocowanie koła zapasowego zrobiłem tak, że dodałem kwadrat z rezerwy koloru 9X9 mm i po dopasowaniu na płaskiej powierzchni gotowy zestaw dokleiłem do ścianki. W reflektory wstawiłem szybki i żarówki. Dorobiłem tą rurkę z tyłu niezależnie od tego do czego służy.





Zawieszenie ma wiele drobnych wystających części. Nie pomyślałem o tym wcześniej i powklejałem wały napędowe, drążki zanim wkleiłem koła. Niestety podczas walki z przednim mostem kilkukrotnie musiałem je odklejać, czasami urywałem przez nieuwagę i wyglądają teraz na mocno wymęczone. Bębny hamulcowe mogłyby być cieńsze o jeszcze 1 mm, bo widać że nie przylegają do nich felgi. Ale to zależy od grubości kartonu z którego robi się felgi ja zrobiłem z 1 mm, ale wydaje mi się, że trochę cieńsza tektura wyglądała by lepiej.





--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
06-02-22 21:21  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Dobrze, że pokombinowałeś z zawieszeniem. Teraz całość wygląda bardzo dobrze.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
06-02-22 22:18  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Partyzant 

Na Forum:
Relacje z galerią - 10
Galerie - 43


 - 8

Po cichu oglądam i mówię Bajka , moja Bajka , tak bym chciał by wyszedł mi Humber :) w przyszłości . Bravo , wspaniały standard , uwielbiam
Pozdrawiam

--
Skończone:
PZInż 140 (4TP) z MM,Mig-21 MF z FM,Do-17 z GPM,BEa Sea Harrier FRS. Mk1. , Spitfire Vb ,PZL P11c z MM,Albatros(Oeffag) D.III Ba.253. z WAK ,CAUDRON-RENAULT CR-714 C1 CYCLONE z Quest-u,Jak-23 FLORA z Modelika,
Na warsztacie:

 
11-05-22 18:12  Odp: [R] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

Jakiś czas temu wróciłem do modelu. Tradycyjnie dla moich modeli postanowiłem zrobić otwierane klapy i ruchome jarzmo działa.
Z tego powodu nie mogę dokładnie powiedzieć co i o ile w szkielecie wieży się nie zgadza, ale ogólnie wydaje mi się że jest minimalnie za duży około 0,5 mm. Czyli nie ma tragedii.
Co mnie niemile zaskoczyło, to że nie została przewidziana obrotowa podstawa wieży. Wystarczyło pomalować wręgę podstawy wieży w całości, a nie tylko klinek wystający z pod wieży. (widać na zdjęciu). Nie miałem tak dużego zapasu koloru, więc zrobiłem obrót wieży przy samym kadłubie. Wydaje mi się to dziwne ale działa. Przygotowałem również mocowanie ruchomego jarzma jak w okrętach, ale go nie wykorzystałem, bo wpadłem na prostszy i skuteczniejszy pomysł.




Oklejki wieży mają jeden feler boczki są krótsze o około 0,8 mm niż dach i powstaje szczelina. Poradziłem sobie wycinając ten kawałek z dachu w miejscu zagięcia tak, że nie widać łączenia. Trzeba pamiętać, aby nie podkleić boczków jarzma zbyt grubą tekturą, bo nie da się nałożyć go na prowadnicę jarzma cz. 71. Pozostałe uzbrojenie składa się bardzo ładnie. No może trzeba pokombinować z wyrzutnią granatów dymnych, bo rysunki chociaż jest ich niby dużo to nie wszystko pokazują. Przydało by się kilka rysunków szczegółowych, a nie tylko rzuty. Tu dużo pomogła galeria modelu wykonanego przez kolegę pulpetto na naszym forum.
Warto do niej zajrzeć, bo model bardzo ładnie wykonany, a zdjęcia są bardzo czytelne i ładnie wykadrowane.




Zostało tylko zrobić ruchome klapy, sprzęt saperski i peryskopy. Właściwie dzień lub dwa roboty tylko trzeba mieć ten czas.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
15-09-22 15:02  Odp: [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
kadlubek 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 15
Galerie - 9
 

W końcu się przełamałem i zakończyłem budowę. To opóźnienie to nie wina projektu tylko jakoś tak nie było mi po drodze z klejeniem i robieniem galerii. Jakie jest opracowanie i trudności ze złożeniem modelu starałem się pisać na bieżąco. Nie jest to model dla początkującego, ale jak ktoś ma trochę wprawy to naprawdę można zbudować bardzo ładny model.












Niedługo postaram się ruszyć z innym modelem Answera, takie pół na pół: trochę gąsienic i trochę kół.

--
USS Jaccard/ORP Gryf/HMS Abercrombie/Taszkient/Väinämöinen/HTMS Thonburi

1:33 Fokker Dr.I/Avia B-135/Fokker G.1B 1:50 Ki-44 Shoki/Avia B-135/Bf-109 E-4/I-153 Czajka/Spitfire Mk.Vc/CW-21 Demon

SU-76/Sd.Kfz. 265/Fiat-Ansaldo M11-39/7TP/T-60/Humber Mk.IV/

 
15-09-22 16:04  Odp: [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Ondrasz 



Na Forum:
Galerie - 3


 - 2

Nieee, no ładne cacko! Kapitalnie wyszedł!

--
Wszystko jest trudne zanim stanie się proste. - Thomas Fuller

 
16-09-22 08:31  Odp: [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
pulpetto 

Na Forum:
Relacje z galerią - 20
Galerie - 24
 

Pięknie wyszedł. Już myślałem, że go zarzuciłeś, bo zaczynaliśmy jakoś w jednym czasie, a mój już dawno się kurzy, a Twojego nie było i nie było ;-)
Ale warto było poczekać

--
KMH Sokół Radom

 
16-09-22 09:00  Odp: [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
jhradca 



Na Forum:
Relacje w toku - 5
 

Teoretycznie model idealny pod karton w standardzie. Gdyby nie Twoja relacja i Pulpetto to wydawać by się mogło, że jeszcze do tego prosty. Gratulacje, czysto i precyzyjnie.

--
Wicher 1:100 cz.3 , Wicher 1:100 cz.2 , Wicher 1:100 cz.1

 
19-09-22 16:44  Odp: [R/G] Humber Mk.IV Answer skala 1:25
Borowy 



Na Forum:
Relacje z galerią - 13
Galerie - 3


 - 2

Witam. Gratuluję wykonania.

--


Wykonane:
ORP Błyskawica , ORP Piorun , Torpedowce Kit i Bezszumnyj , Torpedowiec A-56 , Torpedowiec ORP Kujawiak , ORP Burza - stan na 1943 r , Pz.Kpfw. III Ausf J , T-34 , IS-2, Komuna Paryska , Sherman M4A3 , Star 25 - samochód pożarniczy , Zlin 50L/LS , Gaz AA , PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1, Krupp Protze OSP,

W budowie:


Pozdrowienia z krainy podziemnej pomarańczy !

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024