FORUM MODELARZY KARTONOWYCH   
Regulamin i rejestracja regulamin forum  jak wstawiac grafike, linki itp do wiadomosci grafika i linki w postach

FORUM GŁÓWNE
Modele kartonowe, ich budowa, technika, problemy, recenzje, nowości oraz wszystkie tematy związane z Naszym Hobby :-)


Projekt Grupowy:  50 lat Małego Modelarza  
Na tapecie:  Akcja sprzątania forum. W czynie społecznym, bez nagród i medali :>  
Na tapecie:  Projekt 50 lat Małego Modelarza - apel o uzupełnienie brakujących zdjęć.  


 Działy  |  Tematy/Start  |  Nowy temat  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Widok ze standardowym stronicowaniem  |  Zaloguj się   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1 
29-01-23 19:17  [R/G] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Zacznę trochę nietypowo, bo i temat nietypowy - DWC czyli samolot który obleciał świat.
Zainteresował mnie jakiś rok z kawałkiem temu i zacząłem go dziobać w Rhinocero starając się nauczyć tego "kombajnu do projektowania". Po 2/3 prac model przeleżał sezon motocyklowy na półce i wrócił koło choinki na warsztat.
Model w zamyśle ma być w miarę prosty, efektowny i pozwalać na sklejenie jednego z czterech egzemplarzy biorących udział w locie, na pływakach lub kołach i z jednym z dwóch typów stosowanych chłodnic.
Na chwilę obecną mam sklejony pierwszy pre-model z błędnym malowaniem i kolejny w budowie - ma mieć złożone skrzydła.
Skala 1/33 więc kawałek modelu będzie :)
Na początek zatem renderingi wypoconego modelu w dwóch konfiguracjach.


--

Post zmieniony (06-02-23 08:57)

 
29-01-23 20:35  Odp: [R] Douglas World Cruiser
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

I od razu mam przed oczami ilustrację Jaroslava Velca z książeczki "Samoloty" :)

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
30-01-23 12:07  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Rafael - ja akurat wpadłem na ten samolot w skutek zakupu za 8 PLN książki "Samoloty w historii i w miniaturze" Wiesława Schier'a, w której jest więcej ciekawych konstrukcji.

Najpierw troszku historii samolotu:
Douglas World Cruiser (DWC) został opracowany w celu spełnienia wymagań Sił Powietrznych Armii Stanów Zjednoczonych dotyczących samolotu nadającego się do próby pierwszego lotu dookoła świata. Firma Douglas Aircraft Company odpowiedziała zmodyfikowanym wariantem swojego bombowca torpedowego DT-2, który firma zbudowała dla Marynarki Wojennej. Do lotu dookoła świata zamówiono pięć samolotów: jeden do testów i szkolenia oraz cztery do właściwej wyprawy.
W porównaniu do DT-2 w DWC układ paliwowy został całkowicie przeprojektowany w celu zwiększenia pojemności ze 115 galonów w DT-2 do 644 galonów w DWC. Inne zmiany obejmowały użycie innego pionowego ogona z dodatkowymi rozpórkami pod ogonem oraz zbliżenie kokpitu pilota i mechanika pokładowego, aby poprawić komunikację między nimi.
DWC zachował 420-konny silnik Liberty V-12 stosowany w DT-2. Dołączono dwie różnej wielkości chłodnice, większą (z żaluzjami) do użytku w tropikach. Ponadto podwozie DWC zostało zaprojektowane tak, aby można je było łatwo zmienić z kół na pływaki (do operacji na lądzie lub morzu). Prototyp, zbudowany w 45 dni i kosztem 23 721 dolarów, został dostarczony armii do oceny w listopadzie 1923 roku. Wkrótce potem Douglas otrzymał kontrakt na cztery samoloty produkcyjne.
cdn.

Dzisiaj szkielet kadłuba oraz silnik. W sumie o szkielecie to niewiele - na okrętowo zrobiony. Natomiast silnik zasługuje na uwagę, gdyż to jeden z zacniejszych silników lotniczych. 420-konny silnik Liberty V-12 to ten sam, który napędzał również pierwszy samolot, który przeleciał nad Atlantykiem - Curtiss NC-4 oraz pierwszy, który przeleciał w poprzek Stanów Zjednoczonych w locie nonstop - Fokker T-2. Niestety mimo mocno uproszczonego aczkolwiek w miarę wiernego odwzorowania w efekcie końcowym niewiele go będzie widać.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
30-01-23 15:42  Odp: [R] Douglas World Cruiser
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Super temat !
Jak będzie wydany przygarnę na pływakach.
Rzeczywiście kawałek modelu - rozpiętość w 1 : 33 to 50,50 cm.
Powodzenia w budowie.
Pozdrawiam,
Ryszard

 
31-01-23 11:05  Odp: [R] Douglas World Cruiser
rafowski   

czesc zaciekawiony Twoim pomysłem postanowiłem wkoczyc na strone Rino i sprawdzic ceny. Jesli dobrze przeczytałem pakiet kosztuje ok 995 USD? czy udało Cisie znalezc jakies darmowe demo ? Sam szukałem opcji na namalowanie czegoś ładnego :)

 
31-01-23 13:22  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Ryszard - powiem szczerze, że mnie przestraszyłeś ;) Znając Twoje podejście do "modelarstwa redukcyjnego" to już się boję masy (z pewnością zasłużonej) krytyki i pokazania jak to powinno być i co pominąłem, schrzaniłem itp itd. No cóż, mam nadzieję, że jakoś to przeżyję ;)

rafowski - Rhino ma darmową wersje 30-dniową, poza tym edu jest dużo tańsza i pełnowartościowa, tylko trzeba być studentem (ale nie wymagają oświadczenia, że tak jest w istocie - więc tylko sumienie może Cię gryźć).

Historii ciąg dalszy:
Sukces World Cruisera wzmocnił międzynarodową reputację firmy Douglas Aircraft Company. Po przelocie Army Air Service zamówiło sześć podobnych samolotów jako samoloty obserwacyjne, zachowując wymienne podwozie koło / pływak, ale ze znacznie mniejszą ilością paliwa i dwoma karabinami maszynowymi na elastycznym mocowaniu w tylnym kokpicie. Początkowo samoloty te były oznaczone jako DOS (Douglas Observation Hydroplane), ale w maju 1924 roku przemianowano je na O-5.
17 marca 1924 r. cztery DWC i ich ośmiu członków załogi opuściły Clover Field w Santa Monica w Kalifornii, udając się do Seattle w stanie Waszyngton, oficjalnego punktu startowego. Podczas pobytu w Seattle pracownicy Boeinga wymienili koła samolotów na pływaki pontonowe na długą część lotu nad wodą. Również w Seattle samoloty otrzymały formalne nazwy czterech głównych miast amerykańskich, reprezentujących północne, południowe, wschodnie i zachodnie obszary geograficzne kontynentalnej części Stanów Zjednoczonych.
6 kwietnia „Seattle”, „Chicago”, „Boston” i „New Orleans” wystartowały z Sand Point nad jeziorem Washington w pierwszy etap swojego długiego lotu. W skutek mgły „Seattle” rozbił się 30 kwietnia na zboczu góry na Alasce. Po 10 dniach marszu przez zamarzniętą dzicz dwuosobowa załoga bezpiecznie dotarła do Dutch Harbor. Pozostałe trzy DWC kontynuowały lot z pomocą 15 dodatkowych silników, 14 dodatkowych zestawów pływaków i duplikatów wszystkich części płatowca, przechowywanych w różnych miejscach na całym świecie.

Kolejny etap budowy: wnętrze kabiny. Niestety materiałów mało, wiec wzorowałem się na tym co znalazłem i stąd skromne i uproszczone wyposażenie wnętrza.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
01-02-23 13:27  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Historii ciąg dalszy:
26 czerwca wyprawa dotarła do Kalkuty w Indiach, gdzie pływaki zastąpiono kołami. DWC opuściły Orkady w Szkocji 30 lipca, ponownie jako wodnosamoloty. 3 sierpnia, po prawie trzech czwartych lotu, „Boston” wykonał przymusowe lądowanie na środkowym Atlantyku. Załoga została uratowana i ponownie połączona z „Chicago” i „New Orleans” 3 września w Nowej Szkocji w Kanadzie. Dwa dni później prototyp DWC, teraz nazwany „Boston II”, dołączył do grupy w Nowej Fundlandii, aby jego pierwotna załoga mogła ukończyć lot.
28 września jako samoloty wróciły do Seattle. W sześć miesięcy i sześć dni pokonali 27 553 mil (44 342 km), a rzeczywisty czas lotu wyniósł 371 godzin. Wylądowali w 28 krajach i przekroczyli Atlantyk i Pacyfik. Lot był największym wyczynem w lotnictwie do tego czasu i przyniósł firmie Douglas Aircraft Co. motto „Pierwszy dookoła świata”.

Jako, że kadłub był już wyposażony w silnik i kabinkę nastąpiło nałożenie poszycia. Zdjęcia przedstawiają pierwszą surówkę, która nie spełniła wymagań i została odarta ze skóry ;) Została z niej tylko chłodnica w wersji węższej.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
02-02-23 17:50  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Historii ciąg dalszy:
Na prośbę Smithsonian Institution Departament Wojny Stanów Zjednoczonych przekazał „Chicago” muzeum. Swój ostatni lot odbył z Dayton w stanie Ohio do Waszyngtonu 25 września 1925r. Niemal natychmiast został wystawiony w Smithsonian's Arts and Industries Building. W 1974 roku „Chicago” został odrestaurowany pod kierunkiem Waltera Rodericka i przeniesiony do nowego budynku National Air and Space Museum i wystawiony w galerii wystawowej Barron Hilton Pioneers of Flight.
Po 1925 roku „New Orleans” został przekazany Muzeum Historii Naturalnej Hrabstwa Los Angeles. Począwszy od 1957 roku, „New Orleans” był wystawiany w Muzeum Narodowym Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych w Dayton w stanie Ohio. W 1988 roku został przeniesiony do Muzeum Lotnictwa w Santa Monica. Samolot był wypożyczony z Muzeum Historii Naturalnej Hrabstwa Los Angeles i został zwrócony w 2005 roku. Od lutego 2012 roku „New Orleans” jest częścią eksponatów w Museum of Flying w Santa Monica w Kalifornii.

Skoro kadłubek miałem oklejony to przyszła pora na dorobienie dolnych płatów. Zacząłem od części środkowej a potem już poszło.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
02-02-23 21:16  Odp: [R] Douglas World Cruiser
Greg77   

Wiadomo już gdzie to będzie wydane?? Cały czas jestem fanem Twoich modeli!!!

--
Pozdrawiam
Grzegorz
KWA

 
02-02-23 21:56  Odp: [R] Douglas World Cruiser
CIDER 

Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 7
Galerie - 1
 

Ciekawe bardzo i fajnie będzie nabyć druciaka .
Kolega Gregg77 wspomniał < Cały czas jestem fanem Twoich modeli!!! > , które modele miał na myśli ?

--
POZDRAWIAM
DRUCIAKOTFURCA - AMATOR :)

PFALZ E.1 - FOKKER D VII -
AVIATIK-BERG 30.40 -
ALBATROS D XI -
MORANE SAULNIER L -
LUBLIN R XIII D -
PO - 2 WS(LNB)

 
03-02-23 09:55  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Greg77 - w związku z tym, że temat niszowy i objętościowo duży jeszcze nie wiem czy się gdzieś ukaże. Czasy ciężkie i rozumiem wydawców, którzy wolą wydać kolejna wersję znanego samolotu niż zamrozić fundusze w modelu, który będzie się sprzedawał przez 10 lat.

CIDER - do 2005 roku trochę już ich wydano, wskażę Ci zatem wydawnictwa w których możesz ich szukać: WAK, GPM, Modelik i ostatnio Answer.


Dalszy ciąg opowieści o samolocie:
Wrak „Seattle” został odzyskany i jest teraz wystawiany w Muzeum Lotnictwa na Alasce. Oryginalny „Boston” zatonął na północnym Atlantyku. Uważa się, że jedynym zachowanym fragmentem oryginalnego prototypu („Boston II”), jest tabliczka znamionowa samolotu, obecnie znajdująca się w prywatnej kolekcji, oraz skrawek poszycia kadłuba, znajdujący się w kolekcji Vintage Wings & Wheels Museum w Poplar Grove, Illinois.
Po kilkunastu latach pracy Bob Dempster z Seattle w stanie Waszyngton zbudował zdatną do lotu replikę Douglas World Cruiser, „Seattle II”, napędzaną odrestaurowanym silnikiem Liberty, który odbył swój dziewiczy lot 29 czerwca 2016 r.

Po dolnych płatach przyszedł czas na górne i dopiero po sklejeniu całości oświeciło mnie, że nie taka kolorystyka. Otóż Douglasy, jak większość amerykańskich wojskowych samolotów tego czasu, górne powierzchnie powinny mieć w kolorze Orange Yellow. Zatem zabrałem się za wprowadzanie poprawek, zmian i uzupełnień oraz klejenie kolejnego egzemplarza, a ten pozostał jako materiał do dalszych prac nad "wersją podstawową".



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
03-02-23 15:06  Odp: [R] Douglas World Cruiser
Ryszard 



Na Forum:
Relacje w toku - 20
Galerie - 33


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 20


 - 9

Żółtego koloru była tylko górna powierzchnia górnego płata i górna powierzchnia statecznika (wraz z lotkami) poziomu.
Dolny płat - górna powierzchnia - khaki.
Powierzchnie dolne - górny/dolny płat oraz statecznik poziomy - khaki.
Na stateczniku poziomymi były namalowane czarne ukośne pasy - określenie znosu z kursu dla nawigatora.
Statecznik pionowy - khaki.

 
04-02-23 13:13  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Ryszardzie - zgadza się wszystko, ja tylko zastosowałem "skrót myślowy" pisząc ogólnie o górnych powierzchniach. Jedyne w czym mnie upewniłeś to pasy na sterze wysokości, bo nie na każdym zdjęciu je widać, a malowanie modeli plastikowych zawsze biorę przez palce ;)

Dzisiaj w historii oddamy cześć załogom samolotów (opracowane są części aby sklejający mógł sobie wybrać, który chce mieć na półce):
- „Seattle” (1): Maj. Frederick Martin (pilot i dowódca lotu) i SSgt. Alva Harvey (mechanik pokładowy)
- „Chicago” (2): Lt. Lowell H. Smith (pilot) i 1st Lt. Leslie Arnold
- „Boston” (3): 1st Lt. Leigh P. Wade (pilot) i SSgt. Henry H. Ogden
- „New Orleans” (4): Lt. Erik Nelson (pilot) i Lt. Jack Harding

Jako, że mój "Chicago" miał skopaną kolorystykę (a przy okazji i dolny płat przy kadłubie) kontynuowałem prace nad pływakami jednocześnie klejąc kolejny egzemplarz - dla urozmaicenia "New Orleans". Oczywiście i on posiada drobny błąd (brak pasów na sterze wysokości), ale już nie będę poprawiał na modelu (chyba, że markerem ;) Nie wspomniałem, że w międzyczasie powstała druga wersja chłodnicy - szersza i z żaluzjami.



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
04-02-23 13:43  Odp: [R] Douglas World Cruiser
Mucha 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 2


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 2
 

Niech się tylko pokaże, a nabędę w pierwszej kolejności poza kolejnością...

--
Co zostało zobaczone, tego się nie odzobaczy

 
05-02-23 11:01  Odp: [R] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Jako, że zmierzamy powoli do końca tej dziwnej relacji wypada w końcu przedstawić dane techniczne Douglasa DWC:
Napęd: 1 x Liberty L-12
Moc: 309 kW (420 KM)
Rozpiętość: 15,3 m
Długość: 10,82 / 11,89 m (podwozie kołowe / podwozie z pływakami)
Wysokość: 4,14 / 4,6 m
Powierzchnia nośna: 65,68 m²
Masa
Własna: 1543 / 1825 kg
Użyteczna: 3173 / 3536 kg
Zapas paliwa: 2438 l
Prędkość maks.: 167 / 160 km/h
Pułap: 3050 / 2135 m
Zasięg: 3701 / 2655 km

Co do budowy to "Chicago" został pozbawiony pływaków a wyposażony w kółka. Malkontentom przypominam, że to co na zdjęciach to pierwszy pre-model ze złą kolorystyką i sklejany na szybko, wiec mało starannie. Ponadto ma nie wklejone wydechy wiec stąd ta pustka za chłodnicą.
"New Orleans" zaś został wyposażony w pływaki. Ponadto postanowiłem zrobić w nim złożone skrzydła, co wymagało dorobienia żeberek oraz kilku cieć w płatach. Pozostały jeszcze śmigła oraz drobne dodatki do wyposażenia w formie świateł pozycyjnych, prądniczek itp. i w sumie model można uznać za skończony, ale to w następnym wpisie ;)



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
05-02-23 18:32  Odp: [R] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Heloł

Jeśli myśleliście że mnie w tym wątku zabraknie to byliście w błędzie. :)
Dwa ( albo i trzy ) słowa wstępu:
Samoloty ze Złotej Ery Lotnictwa, a zwłaszcza te związane z tzw Wielkimi Przelotami były zawsze w kręgu moich zainteresowań kiedy więc pewnego dnia dostałem propozycję testowego sklejenia modelu przedstawiajacego Douglas World Cruiser przyjąłem to z radością.
O historii samego DWC i przebiegu powstawania jego cyfrowego i kartonowego modelu pisał już wyżej sam Projektant - ja już nie muszę. ;)
Budowa mojego modelu trwa już jakiś czas.
Powtórzę też za projektantem że nie wszystko pokazane na zdjęciach będzie ostatecznie w modelu - poprawki wprowadzano "przed po i w trakcie".
Dziś ilustracja etapu pierwszego - szkielet kadłuba i kokpit.



Post zmieniony (05-02-23 18:32)

 
06-02-23 08:42  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

No i objawił się tester :) Z jednej strony wstyd mi moich ulepków patrząc na Twoje wykonanie, z drugiej - jak będą uwagi do projektu to mam z kim winę dzielić ;)
Ja zatem powoli się z relacji wycofam, pozostawiając ją Piotrkowi i jego dziełu i życząc miłego oglądania.

Na koniec zaprezentuję jednak mój egzemplarz ze złożonymi skrzydełkami - elementów do złożonych skrzydeł nie zamieściłem w modelu, ale to jeszcze do uzgodnienia z ewentualnym wydawcą. Linie na sterach wysokości domalowane markerem a i w pliku modelu też się już znalazły. Trochę problemów przez mój wzrok i stare paluchy było z drobnymi detalami, ale się udało. Tak więc prace można uznać za zakończone stwierdzeniem, że zrobiłem sobie kolejny model kolejnego wytworu techniki, który wzbudził moje zainteresowanie, a nie będzie się cieszył popularnością wśród potencjalnych klientów. Model duży, okazały, może i efektowny acz w sumie prosty, uproszczony coby nie powiedzieć prostacki. Najważniejsze, ze miałem radochę nad nim pracując i rozgryzając przy okazji Rhino.

Przed Państwem: Douglas World Cruiser No. 4 "New Orleans"



--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
06-02-23 16:58  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Heloł

Pochlebiam sobie że kleję karton tak długo że już potrafię odróżnić błędy projektowe od wykonawczych. Tych ostatnich mamy tu kilka ale wyjaśnimy je sobie po drodze.
Mój model nie jest niestety tak dobry jak na to zasługuje projekt ale się starałem. ;)
Wracajmy do samego Douglasa.
Oklejony kadłub wraz ze szkieletem centroplata i silnik.



Silnik zaskakuje stopniem komplikacji. Będzie jednak widoczny a do tego można go zupelnie odsłonić podnosząc okapotowanie.
Kadłubów i silników powstało kilka co pozwoliło usunąć stare błędy i w to miejsce popełnić nowe. :)

--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
06-02-23 23:21  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

Bardzo mi się podoba i fajnie wpisuje się na listę maszyn "rekordowych", czyli kolejną, którą sukcesywnie sobie zapełniam. Czekam, aż któryś z projektantów załapie fazę na samoloty z rywalizacji o Puchar Schneidera ;)

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
06-02-23 23:29  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
rafowski   

CZESC. SPOKOJNIE sumienie nie bedzie gryzło bo w domu zona jest studentką :) a i tez modeluje (zaskoczyła mnie : ROBOTIME Składany Malowany Model Mini Szklarnia)

ps
masz 1 klienta na model. Jak sie do Ciebie dodzwonic/ pisac ? pozdrawiam

 
07-02-23 08:23  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Rafael - z listy walczących o puchar Schneidera zrobiłem już Tabloida (WAK), do pozostałych ciekawych się zbieram, mam materiały na modele o tej skali odwzorowania i trudności jak powyższy, a nawet najszybszy (bo czerwone są najszybsze) gdzieś się już zaczął. Problemem jest tylko zainteresowanie... Wydawców, bo modelarza się odzywają i są zainteresowani - zarówno tutaj jak i na papermodelers. No może nie w takiej skali jak Me, P- czy innymi, ale zawsze.

Rafowski - adres prosty: fitter at wp dot pl

--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 
07-02-23 10:54  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
Rafael 
moderator




Na Forum:
Relacje w toku - 6
Relacje z galerią - 12
Galerie - 6


 - 2

Czerwone i niebieskie ;) Na te szczególnie czekam... Trzymam zatem kciuki. A Tabloid gdzieś leży na kupce ;)

--
Pozdrowienia
Rafael
LSM member ;)

Dobry modelarz sklei model każdego, nawet najgorszego projektanta.
Dobry projektant zaprojektuje model który sklei każdy, nawet najgorszy modelarz.
Kat
_____________________
Warsztat: kraciaste cos ;)

 
07-02-23 17:15  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

W oczekiwaniu na dwa niebieskie i dwa czerwone ( będę się upierał przy parkach! :) ) rzućmy sobie okiem na skrzydła naszego DWC.
Prosty szkielet i spore ( wymagające ostrożności ale dobrze dopasowane ) poszycie. Pierwsza wersja chłodnicy (?) jeszcze w kolorze poszycia. Następna będzie szara.
Rach, ciach, trochę zabawy przy końcówkach i jest!



--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
09-02-23 16:17  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Jeszcze jeden rzut oka na płaty (oraz stery) i początek montażu.
Ponieważ nasz Douglas jest rozłożysty zrobiłem sobie prosty szablon.
Same słupki są dość szerokie ale nic już z nimi nie kombinowałem. Więcej roboty i to żmudnej wymagało wklejenie uszek pod naciągi gdyż występują tu w ilości podwójnej.



--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
10-02-23 20:42  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

Płaty na miejscu. Teraz pajęcza zabawa w rozpinanie nitek.
Tu popełniłem błąd: dwie pary pionowych naciągów powinny być przesunięte bliżej kadłuba gdyż po złożeniu płatów pozostają one na ich nieruchomych częściach - można to podejrzeć na modelu Fittera.
Wersja ostateczna została oczywiście prawidłowo oznakowana.
U mnie już tak zostanie...
Można było powoli brać się za podwozie.



--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
11-02-23 21:29  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
piotter 



Na Forum:
Relacje w toku - 2
Relacje z galerią - 11
Galerie - 18


W Rupieciarni:
Do poprawienia - 4
 

I dotarliśmy do końca.
Model ze zdjęć pozbawiony jest jeszcze kilku drobiazgów które otrzymał "poza kadrem" - wąż do centroplata, tarczowaty detal pomiędzy goleniami podwozia i dwie malutkie "owiewki" przy chłodnicy.
Widać też jak solidny i rozbudowany był zespół pływaków.




Budowa tego pterodaktyla była całkiem przyjemna i wbrew początkowym obawom bez trudności.
To nie jest model dla początkujących ale głównie ze względu na swoją naturę dwupłatowca i ogólne rozmiary.
Entuzjazm "zwykłego" modelarza budzi u mnie możliwość wykonania każdego z samolotów biorących udział w słynnym przelocie, a także wybór rodzaju podwozia ( plywaki-koła) i rozmiaru chłodnic.
To jest extra.

Tyle ode mnie - do zobaczenia przy następnym modelu.

--
Tyle pięknych samolotów do sklejenia...

 
12-02-23 12:12  Odp: [R/G] Douglas World Cruiser
fitter 

Na Forum:
Relacje w toku - 3
Relacje z galerią - 13
Galerie - 27


 - 7

Dzięki piotter za dołączenie do relacji i pokazanie, że model można skleić i to dużo lepiej niż autor ;)
Z pewnością miałbyś o wiele mniej problemów, gdybym nie podsyłał modelu po kawałku ale w ten sposób chyba udało nam się wyeliminować błędy pierwotnej wersji.
Polecam się i Cię na przyszłość :D

--
pozdrawiam
fitter
----------------------
nie projektuję - po prostu robię sobie model...
----------------------

 Tematy/Start  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
 Strona 1 z 1Strony:  1 

 Działy  |  Chcesz sie zalogowac? Zarejestruj się 
 Logowanie
Wpisz Login:
Wpisz Hasło:
Pamiętaj:
   
 Zapomniałeś swoje hasło?
Wpisz swój adres e-mail lub login, a nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w Twoim profilu.


© konradus 2001-2024